Stemningsrapport: Drunk Creatives @Filmbyen

Stemningsrapport: Drunk Creatives @Filmbyen

Forrige fredag stod aftenen på endnu en omgang Drunk Creatives – denne omgang den største nogensinde – i samarbejde med this festival. Aftenen bød blandt andet på danmarkspremieren på The Happy Film med Stefan Sagmeister, der som en smagsprøve ligger op til Culture Works kommende konference Creativity World Forum 2017.

 

Drunk Creatives er en aften, der i den grad står i iværksætternes- og de kreative ildsjæles navn. Det er en aften, hvor du, selv hvis du kommer alene, kan ende ud med nye bekendtskaber, nye idéer og nye fremtidsplaner.

 

Første del af aftenen bød som sagt på danmarkspremieren på dokumentarfilmen The Happy Film, som i det fyldte Studie 2 tog sit publikum med ind i sindet hos den grafiske designer Stefan Sagmeister. I filmen følger vi ham på sit sabbatår (et år han tager hvert syvende år), mens han med det ene eksperiment efter det andet ihærdigt forsøger at øge sin lykke. Dette indebærer blandt andet meditation, kognitiv terapi og humørsvingende lægemidler, som i sidste ende skal hjælpe ham med at besvare spørgsmål som: “Is it possible to train our mind in the same way that we train our bodies?” og “Can we change our behavior to make us happier?”.

 

// Alle fotos: Mads Christensen

 

Hvis du ikke fik set filmen, kan du se traileren for den her, og ellers er han en af de besøgende til Creativity World Forum 2017. Du kan læse mere om ham på deres hjemmeside her.

 

 

Efter filmen havde den ellers regnfulde fredag klaret op, og fredagsbarsstemningen skød ordenligt frem. Dette var i den grad en bonus, for udenfor stod Kødbyens Mad og Marked klar med deres som altid lækre streetfood. Så efter et par øl kunne man få lov til at stille sin fremmanende sult.

 

 

Udover en øl eller to i baren kunne du også tage et smut forbi kryptokælderen. Her satte this festival, i forbindelse med Internet Week Denmark, fokus på, hvor meget mere man egentlig deler, når selfien lægges ud på internettet.

 

 

Stemningen var høj, og Filmbyens studie 1 var godt fyldt op. Udover at netværke over en øl var der flere, der istedet valgte at netværke over et spil bordtennis. Dette viste i den grad, hvad Drunk Creatives står for, for selvom det er til for, at man kan møde hinanden på tværs af branchen, er det et afslappet sted, hvor der er plads til spas og hygge.

 

 

Så hold øje med Drunk Creatives, og tag med næste gang!

 

 

Skriv en kommentar