BENSPÆND: Et sjældent øde Paradis

BENSPÆND: Et sjældent øde Paradis

Benspænd har siden Jørgen Leth og Lars Von Triers film De fem benspænd fra 2003 været en interessant kunstnerisk udfordring. Her på Vink vil vi bruge benspænd som en legende udfordring i vores affotograferinger af Aarhus. Derfor har vi blandt fotograferne på Vink påbegyndt en ny fotoserie – en benspændsudfordring. Én fotograf giver en anden fotograf en udfordring i form af tre benspænd, som fotoindlægget skal udforme sig inden for rammerne af.

 

I denne anden udgave har Pernille opstillet følgende tre benspænd til Rebecca:

 

  1. Billederne skal tages i tidsrummet mellem kl. 18-06.
  2. Alle billeder skal være taget i højformat.
  3. Der skal være én gennemgående farve i alle billederne.

 

Så jeg har bevæget mig ud i det Aarhusianske natteliv. Ud i de regnvåde gader fyldt med glade og berusede mennesker og fulgt den valfartende flok til Paradisgade. Her ligger en natbar, der uomtvisteligt er kendt af mange. Paradis, Café Paradis, Den Sidste, Den Triste. Kært barn har mange navne. Hver weekend strømmer unge som gamle mod baren, hvor dansegulvet altid er tætpakket, og de festglade gæster samles om bar og borde. Her er man sjældent alene – medmindre man kommer før midnat. For det er typisk i timen efter klokken slår tolv, at Café Paradis forvandles. En forvandling der er uden tvivl mærkes i rummet, ude i trappeopgangen, i gården og i hele gaden.

 

// Alle billeder: Rebecca Kirkeby Blach Rossen

Skriv en kommentar